Najczęściej zadawane pytania

Dzięki naszemu wsparciu zakupisz Fusioncopter JK-2 NANO już za 22500€ Netto + VAT 23%

Nie, Fusioncopter JK-2 NANO to statek powietrzny podkategorii UL-115, dzięki czemu nie musisz posiadać licencji na pilotowanie. Wymagane jest jednak zdanie egzaminu z prawa lotniczego.

Fusioncopter JK-2 NANO posiada zbiornik o wielkości 20 litrów paliwa, a pali jedynie 6-8 litrów paliwa na godzinę.

Nie potrzebujesz. Fusioncopter JK-2 NANO jest przystosowany do lądowania na nieutwardzonym podłożu np. łące.

Tak! Latanie Fusioncopterem JK-2 NANO jest bezpieczniejsze od chociażby ultralekkich samolotów. Wiatrakowce radzą sobie od nich dużo lepiej z turbulencjami, latanie nimi jest zdecydowanie bardziej płynne. Dodatkowo standardowa procedura lądowania jest wykonywana z wyłączonym silnikiem. W przypadku awarii silnika bezpieczne wylądowanie nie stanowi problemu.

Koszta eksploatacji Fusioncopteru JK-2 NANO są zdecydowanie niższe od kosztów utrzymania chociażby samochodu lub helikoptera. Tańsze są wszystkie opłaty od serwisu, przez szkolenia aż po ubezpieczenie i rejestrację.

Fusioncopter JK-2 NANO możesz trzymać nawet we własnym garażu! Dzięki możliwości demontażu wirnika, podwozia oraz usterzenia całą konstrukcja zajmuje praktycznie tyle samo miejsca co motocykl.

Wiatrakowiec to statek powietrzny bardzo przyjazny człowiekowi,  jest praktycznie niewrażliwy na turbulencje. 

Dla osób które pilotowały inne statki powietrzne około 4 godzin. Pozostałe osoby potrzebują od 10 do 20 godzin szkolenia w wiatrakowcu dwuosobowym. Koszt godziny szkolenia wynosi około 600 zł.

Tak pod warunkiem, że działka nie znajduje się w strefie gdzie obowiązuje zakaz lotów. Można to sprawdzić na mapie lotniczej:  https://www.google.com/maps/d/u/0/viewer?mid=1STEikPe5IwRNA84Q6OQEnzbui0c&shorturl=1&ll=52.04739041343143%2C18.650609371093765&z=9

Pokrowiec z wirnikiem jest na przyczepie, która ma 3,5 m.

Świadectwo pozwala latać sprzętem innym niż UL-115. Niestety NANO jest zrobiony konkretnie pod te przepisy i maksymalnie jest tam 21 litrów paliwa. Nie ma możliwości rozbudowy.

Mamy w planie wersję w innej kategorii, ale będzie to wymagało statusu urządzenia klasyfikowanego. Wtedy masa startowa i ilość paliwa może być większa. Silnik miałby wtedy ok. 50 KM.

Według projektu wysokość to 235 cm pasowana do typowej bramy garażowej. 
Niestety nie mieliśmy okazji testować tego w praktyce. 

Przewiń do góry